Azure in de praktijk–Reflex Online - Windows Azure Platform
Zoeken binnen blogs.microsoft.nl

Windows Azure Platform

Azure in de praktijk–Reflex Online

Dec 03 2010, 04:51 PM

In deze post wil ik Reflex Online onder de aandacht brengen. Een product volledig gebaseerd op het Windows Azure Platform, en een bedrijf dat zich volledig richt op SaaS oplossingen. Ik heb gesproken met Frans de Wit, over hoe Reflex Online gebruik maakt van het Windows Azure platform. Hieronder vind je een verslag van het interview:

 

 

<anko>: Kan je wat vertellen over het product Reflex Online?

<reflex>: Reflex Online is een standaardreserveringssysteem met inmiddels meer dan 300 klanten. Het kent 3 toepassingsgebieden:

Vergaderzalen
Geschikt voor bedrijven en organisaties die inzicht willen hebben in het gebruik van de faciliteiten en waarbij medewerkers via het internet of intranet een vergaderzaal inclusief extra’s zoals koffie, lunches en beamers kunnen reserveren. In veel gevallen voldoet outlook niet meer vanwege de ontberekend management informatie en zijn bestaande facilitaire systemen te ingewikkeld. De kracht van Reflex voor vergaderzalen is dat het zeer snel is te implementeren en heel gebruikersvriendelijk is.

Afspraken
Zowel geschikt voor grote bedrijven en instellingen als eenmanszaken. Reflex is geschikt voor vrijwel ieder afsprakenscenario. Voor grote projecten koppelen we aan bestaande CMS systemen of webshops.

Evenementen
Reflex is volledig webbased en dat maakt Reflex tot een prima gereedschap bij het organiseren van evenementen. Of het nu grote evenementen betreft of kleinere evenementen zoals rond-de-tafel gesprekken voor een select gezelschap.

 

<anko>: Wat was jullie belangrijkste reden om Reflex Online te ontwikkelen?

 

<reflex>: De belangrijkste redenen waren: focus op kernactiviteit, namelijk standaard reserveringssoftware ontwikkelen, en niet het live houden van een rekencentrum. Daarnaast: schaalbaarheid! Wij groeien schoksgewijs door een aantal grote klanten dat voor ons gekozen heeft (bijvoorbeeld een opticienketen met 250 vestigingen). Met Azure schalen wij een op een op met de groei van onze klanten.

 

<anko>: Kan je beschrijven hoe het Windows Azure Platform jullie heeft geholpen?

<reflex>:  Het Azure platform heeft ons geholpen te groeien zonder daarvoor eerst te investeren in hardware en infrastructuur. Ook het ontwikkelwerk om de software Azure "compatible" te maken zijn tot een minimum beperkt gebleven. Hierdoor was het voor ons mogelijk we snel over te stappen naar het Windows Azure platform ten tijde dat onze eigen datacenter onvoldoende capaciteit bood. Het platform leek een geschikte oplossing gezien het geen kennis vereist van het besturingssysteem en andere infrastructurele zaken. Hierdoor konden onze ontwikkelaars direct aan de slag.

 

<anko>: Welke andere Microsoft producten worden bij de oplossing gebruikt?

<reflex>:  Wij gebruiken Visual Studio 2010 om de software te ontwikkelen. In ons eigen datacenter gebruiken we Microsoft SQL Server 2005 als database server. Reflex Appointment kan kalenderdata genereren voor Microsoft Outlook en kan meerdere rapporten exporteren naar Microsoft Excel en Word

 

<anko>: Waarom is Refelex uniek?

<reflex>:  Waarom is reflex uniek? Er zijn meerdere reden maar om er een paar te noemen:

- Reflex-Online kan ‘alle’ reserveringscenario’s aan. 1,5 jaar geleden hebben wij besloten Reflex opnieuw te ontwikkelen, met alle gedurende 6 jaar vergaarde kennis van de reserveringswereld.

- Reflex-Online is zeer gebruiksvriendelijk. Na een instructie van 4 uur is een applicatiemanager in staat om de omgeving in te richten. Voor gebruikers volstaat een instructie van een uur.

- Alle relaties staan in 1 database zodat een nieuwe release niet per relatie hoeft te worden uitgerold maar alle relaties in één handeling over de laatste release beschikken.

 

<anko>: Wat zijn de belangrijkste lessen die jullie hebben geleerd tijdens de ontwikkeling?

<reflex>:  We hebben drie belangrijke lessen geleerd:

-  Het gebruik van sessiegegevens te minimaliseren en het mogelijk maken om deze op meerdere webservers te gebruiken.

-  De communicatie naar externe services (met een network latency) te optimaliseren.

- Het vermijden van cultureelafhankelijke machine instellingen (zoals ingestelde tijdszone).

Commentaar:

Twitter Trackbacks for Azure in de praktijk???Reflex Online - Windows Azure Platform [microsoft.nl] on Topsy.com zei:

PingBack vanaf  Twitter Trackbacks for                 Azure in de praktijk???Reflex Online - Windows Azure Platform         [microsoft.nl]        on Topsy.com

# December 3, 2010 5:34 PM

Reflex “in the Cloud” van Microsoft Azure « Reflex Online zei:

PingBack vanaf  Reflex &#8220;in the Cloud&#8221; van Microsoft Azure &laquo; Reflex Online

# December 9, 2010 1:35 PM
Wat denkt u?

(Verplicht) 

(Verplicht) 

(Optioneel)

(Verplicht) 
CaptchaCube Vraag:


Antwoord: