Te weinig rechten in CRM... Welke optie moet ik aanzetten? - Dynamics CRM on the move

Dynamics CRM on the move

Te weinig rechten in CRM... Welke optie moet ik aanzetten?

In kb artikel 953962 (http://support.microsoft.com/kb/953962) staat beschreven welke handelingen je moet verrichten om erachter te komen welke security setting jouw toegang blokkeert. En dus weet je daarna, welke security settings je moet aanpassen om jouw acties alsnog uit te kunnen voeren. Hierbij een stapsgewijze uitleg hoe dit in de praktijk werkt.

Een voorbeeld:

Bij het tracken van email komt de volgende melding in beeld: “The logged-on user does not have the appropriate security permissions to view these records or perform the specific action. Try this action again. If the problem continues, check the Microsoft Dynamics CRM Community for solutions or contact your organization.”

Er is dus blijkbaar een recht wat je mist om deze actie uit te kunnen voeren. Om erachter te komen welke optie je in de securtiy settings nodig hebt om deze foutmelding kwijt te raken ga je alsvolgt te werk:

Stap 1. Download de Diagnostische tool voor CRM 4.0: http://blogs.msdn.com/benlec/archive/2008/03/04/crmdiagtool4-for-microsoft-crm-4-0-has-been-released.aspx

Stap 2. Extract de bestanden op de CRM applicatie server

Stap 3. Dubbelklik op het bestand CrmDiagTool4.exe om de diagnostische applicatie te starten.

Stap 4. Selecteer de CRM applicatieserver om de trace op uit te voeren.

Stap 5. Klik op de knop “Disabled” om de traces aan te zetten en klik op de knop “Off” om de Dev. Errors aan te zetten.

Stap 6. Ga nu naar CRM en voer de actie uit die het probleem veroorzaakt. In dit voorbeeld is dat het tracken van email naar CRM.

Stap 7. Open de locatie <driveletter>:\<installatie directory>\Microsoft Dynamics CRM Server\Trace in onderstaand voorbeeld is dat C:\Program Files\Microsoft Dynamics CRM Server\Trace

Stap 8. Open vervolgens het tracelog waarin de naam van het bestand het woord CRMWeb voorkomt met notepad. In dit voorbeeld is dat: MOSS-w3wp-CRMWeb-20081117-1.log

Stap 9. Zoek nu naar het woord “Failed” in het bestand via de zoekoptie (CTRL + F)

Stap 10. Wanneer je de regel gevonden hebt waar “failed” in staat, selecteer dan de gehele regel en scroll naar rechts om het PrivilegeId in beeld te krijgen. Het PrivilegeId is namelijk de GUID van de security setting die nodig is om deze actie uit te voeren.

Stap 11. Kopieer het PrivilegeId en open SQL Server Management Studio, klik vervolgens op de knop “New query”.

Stap 12. Selecteer de CRM database, in dit voorbeeld de database “MicrosoftCRM_MSCRM”

Stap 13. Type nu de volgende query: select name from privilegebase where privilegeid = ‘UW GEKOPIEERDE PRIVILEGEID VAN STAP 11’. In dit voorbeeld is dat: select name from privilegebase where privilegeid = ‘b140e729-dfeb-4ba1-a33f-39ff830bac90’

Stap 14. Voer de query uit door op de knop “Execute” te klikken.

Stap 15. Bij de results komt nu te staan welke security rol aangepast moet worden om deze actie uit te voeren. In dit voorbeeld is dat Leesrechten op de Queue.

Succes met tracen.

Commentaar:

Geen commentaar

Wat denkt u?

(Verplicht) 

(Verplicht) 

(Optioneel)

(Verplicht) 
CaptchaCube Vraag:


Antwoord: