Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden - Tony Krijnen

Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Wanneer je bij het testen van de Internet Explorer 9 tegen problemen aanloopt kun je deze stappen volgen om het te melden bij Microsoft. Zo kunnen we bij de verdere ontwikkeling van IE9 deze problemen oplossen.

In mijn voorbeeld blijkt dat Microsoft CRM 4 niet correct werkt. Om dat probleem aan te melden klik je rechtsbovenin Internet Explorer 9 pp het tandwiel icoontje en klikt op “Send feedback”

001-IEBug

Een nieuw scherm verschijnt en we kunnen nu gaan ingeven wat het probleem is. Omdat we heel veel van deze test rapporten binnen krijgen worden ze snel gescreent op bruikbaarheid. Rapporten met vage omschrijvingen of bijv. geen stappen hoe het probleem te reproduceren is zijn niet bruikbaar en word er niets mee gedaan. Het is dus belangrijk om het probleem goed te omschrijven. We beginnen met een duidelijke omschrijving bij stap 1. 

002-IE9Bug

Omdat we vaak niet begrepen wat mensen nu precies bedoelde of hoe men daar nu terecht kwam hebben we sinds de bèta van Windows 7 een handige “Recording tool”. Deze zit nog steeds in Windows 7 (Start, PSR.EXE [Enter]) en wordt ook gebruikt voor de IE9 bèta. Klik op het videocamera icoon om de stappen op te nemen. Lees evt. de instructies en klik OK.

003-IE9Bug

De recorder staat nu klaar. Klik op “Start Record”. 004-IE9Bug

Doe nu alle handelingen om tot het punt te komen waar het misgaat. Als je wat extra informatie wilt geven kun je bij een stap op de knop “Add comment” kllikken. Als je klaar bent klik je op “Stop Record” en je komt dan terug in het “Send feedback” scherm : 005-IE9Bug

Er staat nu bij de opname een “IssuesSteps.zip”. Als je wilt kun je deze openen en dan dubbelklikken op de HTML pagina die erin zit. Je kunt de stappen dan zien die opgenomen zijn en als het niet goed is eventueel het opnieuw opnemen.

Nu beschrijven we kort de stappen nogmaals in scherm eronder:006-IE9Bug

Geef de URL op en klik dan “Next”. Het feedback team is opgedeeld in verschillende groepen en men wil graag weten welk team het beste kan kijken naar dit probleem. Kies uit de linkerkolom een gebied (Bijv. navigatie en connectie) en dan rechts het probleem. 007-IE9Bug

Tot slot wordt er nog gevraagd of het bekend is wat er met deze pagina in IE8 gebeurde en of het altijd optreedt. Onderaan geef je dan nog kort aan wat er nu gebeurt en wat je eigenlijk verwacht had dat er zou gebeuren. 008-IE9Bug

Klik dan op Next. Standaard worden de Event logs en systeem informatie meegestuurd. Als dit akkoord is klik dan op “Send Report” 011-IE9Bug

En het rapport wordt verstuurd… 012-IE9Bug

En danken we je hartelijk voor je hulp om van Internet Explorer 9 een beter product te maken! 013-IE9Bug

Thanks!

tony
Hypert


Stay in touch? Wil je op de hoogte worden gehouden van de laatste ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze gratis nieuwsbrief, volg mij op Twitter (of TechNet) en neem gratis een abonnement op het TechNet Magazine!
Published Saturday, September 18, 2010 9:58 PM door Tony Krijnen
Opgeslagen onder: , ,

Commentaar:

# Uninstall van Internet Explorer 9 Bèta

Saturday, September 18, 2010 10:01 PM door Tony Krijnen

Wanneer je helaas toch nog tegen belangrijke webpagina’s aanloopt waar de bèta van Internet Explorer

# Twitter Trackbacks for Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden - Tony Krijnen [microsoft.nl] on Topsy.com

PingBack vanaf  Twitter Trackbacks for                 Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden - Tony Krijnen         [microsoft.nl]        on Topsy.com

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Monday, September 20, 2010 4:20 PM door David Koorn`

Helaas kom ik niet zo ver. Na de installatie (en reboot) crashed IE9 meteen als ik het wil opstarten. krijg een net windowtje dat het gestopt is met werken. Maar ik krijg het niet aan de praat. Ik draai netjes Win7 64 bits professional met alle bekende updates. Ik wacht nog even op de volgende beta of de RC.

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Tuesday, September 21, 2010 10:38 AM door Marcel de Jong

Ik heb IE9 beta op twee pc's geinstalleerd die beide draaien op Vista x86. Nu loopt het programma wel op mijn oude PC probleemloos, maar op mijn veel nieuwere Laptop werkt het programma absoluut niet. Heb in de veilige modus alle invoegtoepassingen uitgezet, maar ook dan werkt het niet. Op beide systemen heb ik Eset Smart Security als virus/firewal programmatuur ge-installeerd. Heb geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Heb ook gescant op problemen met malware, maar diverse software heeft niets kunnen vinden. Ook het Send Issue gebeuren werkt niet.

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Tuesday, September 21, 2010 5:46 PM door Jeffrey

Als ik op de feedback knop klik zegt hij dat ik Aanmeldhulp voor Windows Live moet installeren. Als ik die installeer, geeft de installatie aan dat er al een nieuwere versie is geinstalleerd (wat blijkbaar ook zo is). Ik hoop dat jullie hier iets aan kunnen doen.

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Tuesday, September 21, 2010 7:59 PM door Tony Krijnen

@Jeffrey: Klopt, dat had ik ook op mijn PC waar de beta van de nieuwe Windows Live Suite was geinstalleerd. Je kunt dan het beste je bug aanmelden via de https://connect.microsoft.com website..

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Tuesday, October 05, 2010 5:45 PM door Wil Gipman

IE9 was mislukt na installatie, er konden geen internet pagina's worden geopend. Ook Windows mail in Vista was door de mislukte installatie niet bruikbaar.

Na verwijderen bij Windows Update Internet explorer 9 en opnieuw opstarten werkt IE8 weer en ook Windows Mail. ( Hoe kan Windows mail corrupt geraakt zijn door de mislukte IE9 installatie? )

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Monday, October 18, 2010 9:16 PM door Tom

IE9 op Windows7 starter geïnstalleerd, surfen gaat goed en snel, echter wanneer Word of Powerpoint wordt gestart wordt de internet verbinding verbroken,volgorde maakt niet uit. IE9 weer verwijderd en alles werkt weer normaal.

Nieuwe Sony Vaio met Office 2007 (Home & student), Microsoft security essentials.

Op andere laptops met Windows7 Home Premium geen problemen, alleen maar verbeteringen.Iemand een idee?

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Friday, December 31, 2010 12:52 PM door Rolf Almere windows vista met explorer beta 9

Op een vista machinen beta 9 geinstalleerd,op zich verliep upgraden naar beta zonder problemen.Haalde ook updates op na instaleren.

Echter bij vele website wordt explorer afgebroken van wege een storing  en wordt dan weer hersteld,sommige websites zoals tomtom zijn niet alle teksten  te lezen en krig je rare karakters te zien met streepjes etc .

Ook was mijn usb logitech wireless trackman wheel spontaan weg nadat ik pc 4 keer na de instalatie had gebruikt,zelfs ook een ps2 muis (bekabeld)of usb muis kon ik niet  aansluiten...

Windows herstellen en maar zelfsna  5 keer te proberen te herstellen mij dit niet lukte deze werdt onderbroken tijdens herstel  dus herstel niet mogelijk..Uiteindelijk deed mijn muis het weer spontaan na 10 tal keren gereboot!!!

Vandaar dat ik dit hinderlijk vindt en de 9 beta wil deinstaleren.

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Thursday, January 06, 2011 1:50 AM door Paul Weterings

Ik had grote problemen met het downloaden van IE( en moest handmatig updates downloaden die soms öp Uw systeen  niet werken". Het is latig om te bepalen of er iets niet goed gaat omdat het enkele uren duurt voor de download commentaar geeft of doorgaat: ik heb steork de neiging om maar af te sluiten omdat hij blijft hangen onder de E van explorer.

Na installatie gaf IE9 alleen maar foutmeldingen. Bij programma sluiten gaf hij weer de zelfde foutmelding tot in het oneindige tenzij je IE9 met het rode kruis in de re bovenhoek afsluit.

Ik kon IE9 niet verwijderen volgfens de opgegeven methode. Ik keek met windows update naar updates die een update voor IE9 vond. Na installatie daarvan werkte IE9 nog stteds nietr maar was ( god zij dank) wel volgens Uw methode te verwijderen, anders had ik een complete schone istallatie van Vista moeten doen!!!! GVD!!!!

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Saturday, February 12, 2011 6:44 PM door GEJE

Kan  bij ziggo geen web mail meer oppenen

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Friday, February 25, 2011 2:18 AM door G.M.P. van Dam

Ik heb de aanmeld hulp geïnstalleerd. Maar feedback geven ging niet meer.

Ik heb IE 9 RC op alle PC's. Werkt niet slecht. Wat ik wel opmerk is dat de browser laag scoort op http://www.html5test.com in vergelijk met de concurrentie. Dat zal wel een reden hebben.

Bij mij werkt ook de verticale scroll via het muiswieltje niet. Dat werkt binnen b.v. Google Chrome of kladblok feilloos op het zelfde systeem. Dat vind ik wel jammer.

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Thursday, March 17, 2011 5:24 PM door een willekeurige bezoeker van onze site

IE9 werkte geweldig en probleemloos bij mij na installatie, todat ik het de volgende dag opnieuw probeerde, vanaf dat moment gaf IE9 bij mij veel foutmeldingen bij sites, waaronder msn.nl en youtube.com...

Verschrikkelijk iritant...

Ik heb de upload van 8 naar 9 verwijderd, waardoor ik nu weer prima kan werken in IE8... Jammer want die eerste keer toen het 't nog wel deed was geweldig.. Los dat probleem op, microsoft, en dan download ik hem met genoegen weer!

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Sunday, March 20, 2011 8:56 PM door henk

ik heb internet exp.9 geinstalleerd. Maar als ik een programma wil downloaden, dan zeht ie dat het niet kan.

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Thursday, April 14, 2011 7:31 PM door willem Schouten le.schouten@chello.nl

ik heb het probleem dat ik de web pagina"s er niet op krijg instalaatie gaat goed onder werk balk zie ik de pagina wel maar als ik hem naar boven zet zie ik niets

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Monday, May 09, 2011 6:12 AM door aartbrouwer@chello.nl

Betreft Windows Vista Home Premium 32 bits machine:

Na update IE9 werkt windows mail niet meer.

Het tekstvak onder de kop is niet te bewerken bij uitgaande mail en niet te lezen bij binnenkomende mail.

Update verwijderd en alles weer o.k.

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Tuesday, May 17, 2011 6:59 PM door Guy

wel beste lezer, het is wel om gek van te worden - het ene moment loopt alles als een zonnetje en het volgend krijg ik alleen de werkbalk te zien en kan me wel aanmelden voor hotmail bijv. maar verder nada.

En nu opeens loopt alles weer op rolletjes en dan ook geweldig soepel.

Hoop dat microsoft alles snel op orde heeft - ook leuk dat je geen medewerker aan de lijn kan krijgen tenzij je even 75 euro schokt. Ben ik nu gekke Gerritje of wat.

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Sunday, June 05, 2011 3:02 PM door greet van geem

heb Explorer 9 geïnstalleerd, sindsdien "past" mijn bureaublad niet meer op beeldscherm en is bij andere programma's de schuifbalk rechts buiten beeld. Kan het beeldscherm met schermresolutie niet hoger zetten.(is geinstalleerd en vastgezet) heb via herstelpunt alles teruggezet naar 3 juni, maar explorer bleef zitten. kan nu niet verwijderen want komt niet meer bij updates voor onder "programma's?

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Monday, October 24, 2011 5:27 PM door Linda van B

Verticale scroll werkt niet meer, zeer irritant!

# re: Problemen met Internet Explorer 9 aanmelden

Friday, November 04, 2011 4:17 PM door Inge van den Nouweland

Ik werk online met Ziber software. Wanneer ik in IE9 wil inloggen in de partnerbackoffice van Ziber krijg ik de foutmelding dat de pagina vernieuwd is in de compatibiliteitsweergave.

Wanneer ik op het blauwe gescheurde papiertje druk gebeurt er niets. Ik zie helemaal geen inlogscherm meer alleen een contourlijn. Ik werk nu weer met IE8.

Ik heb Windows 7 Home Premium 64 bit.

Wat denkt u?

(Verplicht) 
(Verplicht) 
(Optioneel)
(Verplicht) 
CaptchaCube Vraag:


Antwoord: